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    (最終更新日:2024-03-18 16:40:51)
  ジェイコブ リード
  Jacob Reed
   所属   追手門学院大学  国際学部 国際学科
   追手門学院大学  国際教養学部 国際教養学科
   職種   講師
■ 一般向け情報
研究ジャンル : アメリカ
研究のキーワード : 米国、ゲーム、英語、言語
研究に関するコメント : 卓上ゲームを活かした第二言語を習得する方法を主に研究しています。
■ 学歴
1. 2006/08~2011/05 Bowling Green State University Department of Germanic, Slavic, and East Asian Languages German and Asian Studies 卒業 German and Asian Studies
2. 2011/09~2013/05 Michigan State University Department of Linguistics & Germanic, Slavic, Asian, and African Languages 修士課程修了 M.A. TESOL
■ 職歴
1. 2008/08~2009/08 The Language Company Conversation Partner
2. 2009/08~2010/03 Bowling Green State University English Department Supplemental Writing Instructor
3. 2010/03~2010/08 東海ゴム工業(旧) 国際事業推進部 インターン
4. 2010/09~2011/05 Bowling Green State University The Bowling Green State University Writing Center Writing Center ESL Tutor
5. 2011/08~2013/04 Michigan State University Research Assistant
6. 2012/08~2013/04 Michigan State University Teaching Assistant
7. 2013/06~2015/03 Ota English School Teacher
8. 2014/04~2015/03 群馬県立女子大学 非常勤講師
9. 2015/04~2020/03 神田外語大学 ELI 専任講師
10. 2018/03~2020/03 Kanda Academic English Residence Student Affairs Division Manager and Instructor
11. 2020/04~ 追手門学院大学 国際教養学部 国際教養学科 講師
12. 2022/04~ 追手門学院大学 国際学部 国際学科 講師
■ 著書・論文歴
1. 論文  “This class doesn’t have a textbook?”: An overview of a TRPG course for L2 English learners in Japan (単著) 2022/09/06 Link
2. 論文  Gamifying the EFL Classroom: A case study in Japan using the ‶Classcraft" LMS (単著) 2022/03/26
3. 論文  Developing academic lexis: An interactive approach (共著・編著(代表編著を除く)) 2018
4. 論文  Student perceptions of mobile learning of high frequency vocabulary using the “Memrise” app. (共著・編著(代表編著を除く)) 2018
5. 論文  The potential affordances of tabletop role-playing games. (単著) 2018
6. 論文  Interaction and SLA: The role and power of rising intonation (単著) 2017
7. 論文  So many words, so little time: Implementing a new method for teaching vocabulary in a literacies course (共著・編著(代表編著を除く)) 2017
8. 論文  Compelling Conversations: A Review (単著) 2016
9. 論文  Japan meets England: Socialization into a new academic discourse community (単著) 2016
10. その他 Sustainable Japan Network advisers stress importance of satoyama (単著) 2023/10/03
11. その他 Women at JWLI summit call to turn crisis into chances (単著) 2023/04/28 Link
12. その他 Meat on Mars? Sky’s the limit for cellular food frontier (単著) 2023/03/17 Link
13. その他 Sustainable Lab harnesses the power of data science (単著) 2023/02/03 Link
14. その他 Symposium examines financial pathways to net-zero future (単著) 2022/06/17 Link
15. その他 Symposium aims to help Japan’s female entrepreneurs (単著) 2022/04/15 Link
16. その他 CCJA winner founded company to support deaf children (単著) 2022/01/14 Link
17. その他 WELgee founder takes initiative on opening doors for refugees (単著) 2021/12/21 Link
18. その他 TCFD Summit weighs transition to sustainable finance, business (単著) 2021/10/22 Link
19. その他 Champion of Change Japan Award is looking for five good women (単著) 2021/08/24 Link
20. その他 Achieving net zero: Webinar examines targets and troubles (単著) 2021/06/28 Link
21. その他 Experts weigh Japan and Italy’s optimism about hydrogen (単著) 2021/04/05 Link
22. その他 How the pandemic will change artists’ spaces, choices and voices (単著) 2021/02/19 Link
23. その他 With oceans facing increasing risks, no nation is an island (単著) 2021/01/18 Link
24. その他 Options Trading for Value Investors (単著) 2020/05/18 Link
25. その他 A lifelong commitment to cross-cultural appreciation: Malaysian Ambassador Dato’ Kennedy Jawan on bonds and beginnings (単著) 2019/09/22 Link
26. その他 SBUX Stock Overview: Is it a Value Stock? (単著) 2019/02/25 Link
■ 現在の専門分野
Foreign Language Education (キーワード:Game-based Learning, Ludic Language Pedagogy, Gamification, Vocabulary, Second Language Acquisition) 
■ 所属学会
1. 2021~ Ludic Language Pedagogy Link
2. 2015/06~ JALT
■ 学会発表
1. 2024/02/07 Game-Based Language Learning (GBLL) Self-Study Course: A Reflection after 1 year(追大国際文化学会)
2. 2023/10/23 Ludic Language Pedagogy: TRPGs Panel Discussion(LLP Live) Link
3. 2017/05 Creating an original Gamebook for intermediate learners of English(JALT PanSIG)
4. 2017/05 Developing Academic Lexis: An Interactive Approach(JALT PanSIG)
5. 2016/11 The Power of Tabletop Role-playing Games.(JALT)
6. 2016/03 Using word lists and MALL for vocabulary acquisition(Gunma/Saitama MyShare Event)
7. 2016/01 Determining the efficacy of L1 translation vs. L2 definitions with ‘Memrise’(English Teachers in Japan (ETJ) Tokyo Expo)
8. 2013/03 Relationships among gesture type, pitch, and segmental duration in the speech of teachers of Japanese(American Association of Applied Linguistics (AAAL) (Dallas, TX))
■ 教育上の能力
●作成した教科書、教材
1. 2020/04~2021/08 Summer Intensive Session
2. 2015~ 授業の為の教材
●教育に関する発表
1. 2016/12 Try a GAMEBOOK to learn English and have fun
2. 2016/07 Classcraft: Gamifying your classroom
3. 2015/11 Schoology: A tool for efficiently managing your classes
4. 2015/10 Using the iPad to learn English through music
●その他教育活動上特記すべき事項
1. 2021/04~ OIDAI SDGs Initiative English Presentation Contest Lead Organizer Link
2. 2015~2020 FDの為授業観察
■ 職務上の実績
●実務の経験を有する者についての特記事項
1. 2010/03~2010/08 東海ゴム工業(株)
2. 2019/08~ The Japan Times Link
●その他職務上特記すべき事項
1. 2018~2019 高等学校英語スピーチコンテストの審査委員
2. 2015/11~2019/11 英米学科入試試験
■ 社会における活動
1. 2024/02 13th Kadoma Junior High School English Presentation Contest
2. 2021/02 泉佐野BOE ICT技術の交流会/サポート
3. 2021/01 小学生の為のオンライン英語授業のファシリテーター
4. 2021 泉佐野市BOEへの「ゲーミフィケーション」についての発表
5. 2019/09 令和元年第71回千葉県高等学校生徒英語研究発表大会千葉地区大会
6. 2019/08~ The Japan Times Contributing Writer Link
7. 2019/04~2020/01 社会人英会話
8. 2019/02 Investment Website Contributing Author Link
9. 2018/09 第35回全国商業高等学校英語スピーチコンテスト(千葉県次選)
■ 展覧会・演奏会・競技会等
1. 2022/10/06 LLPポッドキャスト(オンライン) Link
■ 資格・免許
1. 2016/12 日本語能力試験1級
■ 学内職務
1. 2020/04~2022/03 国際交流教育センター 委員
2. 2020/04~2022/03 論集 Proofreader
3. 2021/09~2021/09 高校出張授業 (大阪電気通信大学高校)
4. 2022/04~2022/09 オープンキャンパス委員会 委員
5. 2022/04~ 国際学部紀要委員会
6. 2022/09~2022/09 高校出張授業 (大阪電気通信大学高校)
■ 学生支援
1. 2018/03~2019/03 KAER(神田・アカデミック・イングリッシュ・レジデンス)という国際寮を2年間担当しました。 学生の私生活支援や学力支援等を定期的に面談やワークショップにて行いました。
2. 2020/03~2021/03 Assisting students with preparation for the All Japan English Presentation Contest
■ 教育、研究、社会貢献活動の方針
1. Education: Through my teaching, I aim to facilitate and encourage students to become creative problem solvers, critical thinkers, and intrinsically passionate about self improvement and learning.
2. Research: Through my research, I hope to encourage students and teachers of language alike to see foreign language learning as more than simply a tool for communication, but as the vehicle for enriching one's life.
3. Social Contribution: I hope that I can contribute to society by being a judge in English speech contests as well as being an adviser or consultant in English language education initiatives.
■ メールアドレス
  kyoin_mail