|
マツイ ケンタ
MATSUI KENTA
松井 健太 所属 追手門学院大学 文学部 人文学科 職種 講師 |
|
| 言語種別 | 日本語 |
| 発行・発表の年月 | 2015/05 |
| 形態種別 | 論文 |
| 査読 | 査読あり |
| 標題 | A. ロッシ初期論文「ミラノの新古典主義建築における伝統の概念」の読解と解釈-新古典主義建築を背景としたアルド・ロッシの初期建築理論における根本理念に関する研究1- |
| 執筆形態 | 単著 |
| 掲載誌名 | 日本建築学会計画系論文集 |
| 掲載区分 | 国内 |
| 出版社・発行元 | 日本建築学会 |
| 巻・号・頁 | 80(711),1205-1212頁 |
| 著者・共著者 | 松井 健太 |
| 概要 | The fundamental idea within Aldo Rossi's architectural thinking is deducted from his earliest investigation on the neoclassical architecture, and consists of the following three moments: « realism », the new concept of « tradition », and the conceptual schema of « form - content ». These moments are intimately united in the city, and have the same common base: the Enlightenment reason. This idea consistently characterizes Rossi's architectural thinking, and is further developed according to other different contexts. |
| DOI | 10.3130/aija.80.1205 |
| ISSN | 1340-4210 |
| NAID | 130005083836 |
| PermalinkURL | https://www.jstage.jst.go.jp/article/aija/80/711/80_1205/_article/-char/ja/ |